با انواع سوشال کامرس و آینده تجارت اجتماعی آشنا شوید

وبلاگ
تیم روابط عمومی دیجی‌نکست
615


در سال‌های اخیر تجارت الکترونیک در بستر شبکه‌های اجتماعی به طور قابل توجهی گسترش یافته است. کسب و کارها برای ارائه محصولات و خدمات مختلف به فروشگاه‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک و اینستاگرام روی آورده‌اند. کاربران همچنین سعی کردند برای رفع نیازهای خود، صفحات شبکه‌های اجتماعی آنلاین فروشگاه‌های آنلاین را دنبال کنند.

در نهایت خرید خود را به همین ترتیب انجام دهید. این امر مفهومی به نام تجارت اجتماعی در بازاریابی دیجیتال ایجاد کرد. در این مقاله شما را با انواع شبکه های اجتماعی تجاری و آینده آشنا می کنیم

بیش از 3.5 میلیارد کاربر فعال در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و تقریباً همه آن‌ها حداقل 6-7 صفحه در شبکه‌های اجتماعی مختلف دارند. آن‌ها هر روز بیش از 142 دقیقه را صرف تعامل می‌کنند. این فرصت خوبی برای گسترش تجارت اجتماعی است.


کسب و کار اجتماعی چیست؟

بازاریابی اجتماعی روشی استراتژیک برای فروش و خرید مستقیم محصولات از طریق رسانه‌های اجتماعی است. امروزه رسانه‌های اجتماعی فقط مکانی برای تبلیغات نیستند. کسب و کارهای آنلاین مختلف، مانند خرده‌فروشان، از رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری، نرخ تبدیل و ارتقای فروش استفاده می کنند.

استراتژی‌های تجارت اجتماعی به کاربران اجازه می‌دهد تا مستقل از سایت‌های تجارت الکترونیک باشند. در عوض، مستقیماً از فروشگاه‌های رسانه‌های اجتماعی خرید کنید.

دلیل رشد تجارت اجتماعی چیست؟

هر چه فرآیند پرداخت طولانی‌تر باشد، خریداران احتمال بیشتری برای از دست دادن تعهد و خروج دارند. در عین حال، فروشگاه‌های تمام وقت در شبکه‌های اجتماعی تجاری و فراهم بودن شرایط برای خرید مستقیم مشتریان از همان صفحات در شبکه‌های اجتماعی، فرصت تعامل سازنده‌تر را فراهم می‌کند. میزان ترک تحصیل را کاهش می‌دهد

تجارت اجتماعی فرصت‌های جدیدی را برای خرده‌فروشان ارائه می‌دهد. اما سوال اینجاست که آیا فروشگاه‌های شبکه‌های اجتماعی وبسایت دارند یا فقط در شبکه‌های اجتماعی کار می‌کنند؟

کسب و کار اجتماعی چگونه کار می‌کند؟

نحوه عملکرد تجارت اجتماعی این است که به برندها اجازه می‌دهد محصولات و خدمات خود را در قالب محتوا در رسانه‌های اجتماعی نشان دهند. در این زمان کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با انواع برندها آشنا شده و با حضور در صفحات مورد علاقه خود با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

به خاطر داشته باشید که انواع تجارت اجتماعی که در زیر ارائه می‌کنیم با پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی که وبسایت فروشگاه‌های آنلاین این برند هستند متفاوت است. اما این دو مفهوم با هم پیوند خورده‌اند تا مشتریان به راه‌های مختلفی برای خرید محصولات مورد نظر دسترسی داشته باشند.

برخی از استراتژی‌های بازاریابی اجتماعی به طور خاص به فروشگاه شبکه‌های اجتماعی خاص مربوط می‌شوند. این استراتژی‌ها که منحصربفرد هستند باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش محصولات این برند در همان شبکه‌های اجتماعی نسبت به سایت‌های فروشگاه‌های آنلاین آن‌ها می‌شود.

 

دلیل اصلی موفقیت و سودآوری کسب و کار اجتماعی، سرعت و سهولت مشتریان در شناخت برندها و اعتماد به آن‌ها و خرید از آن‌ها است.

مزایای استفاده از تجارت اجتماعی در آینده چیست؟

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی فرصت‌های تجاری بسیار خوبی را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند. با این حال، بیایید ببینیم که استفاده از تجارت اجتماعی چگونه بر تجارت تأثیر می‌گذارد و چرا سرمایه‌گذاری در تجارت اجتماعی به نفع کسب و کارهای اینترنتی است.


 رشد مستمر مخاطب

میلیاردها کاربر از انواع شبکه‌های اجتماعی برای تعامل با برندها، افراد مشهور، اینفلوئنسرها و به طور کلی سایر کاربران استفاده می کنند. این امر باعث شده است که شبکه های اجتماعی از الگوریتم های خود برای نشان دادن مشاغل و مصرف کنندگانی استفاده کنند که می توانند مشتریان وفادار این مشاغل شوند. در نتیجه، برندها تمایل بیشتری به فروش محصولات خود دارند و از این فرصت برای سودآوری بیشتر استفاده می کنند.

رشد مستمر مخاطب با تبلیغات کلیکی به شما امکان می دهد ترافیک سایت و نرخ تبدیل را افزایش دهید. بنابراین بزرگترین روند کسب و کار در حوزه دیجیتال با استفاده از استراتژی های بازاریابی اجتماعی برای کسب و کارها امکان پذیر خواهد بود.


 رتبه‌های بالاتر در موتورهای جستجو

رتبه‌بندی برتر موتورهای جستجو از طریق تبلیغات غیر مستقیم آسان‌تر می‌شود. از این نظر، تجربه مصرف‌کننده نقش مهمی در جذب مصرف‌کنندگان و تعامل با اعتماد برای برندها ایفا می‌کند. افزایش ترافیک وبسایت تاثیر بسزایی در رتبه‌بندی SERP کسب‌و‌کارها دارد.

از سوی دیگر، «تعامل» مصرف‌کنندگان با کارشناسان در شبکه‌های اجتماعی برندها باعث نمی‌شود که تعامل با سایت‌ها را کنار بگذارند. در واقع انواع بازاریابی اجتماعی و استراتژی‌های آن‌ها باعث بهبود رتبه سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌شود.

ویژگی اشتراک‌گذاری پست‌ها و داستان‌ها در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا درباره برندها بیشتر بدانند. به عنوان مثال، شما فروشگاه اینستاگرام خود را در اینستاگرام ایجاد می‌کنید و پست‌ها و استوری‌های جذاب شما از مشتریان وفادار شما در دسترس است.

این باعث می‌شود افراد بیشتری از فروشگاه شما بازدید کنند. در صورت نیاز به مراجعه به سایت برای خرید می‌توانید سایت خود را به کاربران و مشتریان بیشتری نیز معرفی کنید. در نتیجه ترافیک و نرخ تبدیل افزایش می‌یابد.

در این راستا، کسب و کارها برای دریافت و استفاده از بازخورد مستقیم کاربران باید از ویژگی‌هایی مانند لایک، اشتراک گذاری، نظر دادن استفاده کنند.

اصالت

برندهای زیادی در دنیا وجود دارد و وقتی برندی شناخته شده نباشد مردم به راحتی به آن اعتماد نمی‌کنند. پس راه حل چیست؟ در پاسخ باید بگوییم حضور در شبکه‌های اجتماعی و تعامل سازنده با مردم، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا برندهای خود را ارائه کنند و اعتماد مصرف‌کنندگان را جلب کنند.

این به افراد امکان می‌دهد مارک‌های مورد نظر خود را در چندین شبکه اجتماعی جستجو کنند تا مطمئن شوند فروشگاه آنلاین جعلی یا معتبر است.

استفاده از استراتژی‌های بازاریابی اجتماعی به کسب و کارها کمک می‌کند تا بهتر با کاربران رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند. در این راستا، فرصت اشتراک گذاری، نظر و لایک می‌تواند برای کسب و کار و مشتریان استفاده شود.

با این فرصت‌ها می‌توان به موفقیت‌های بیشتری در بازاریابی دیجیتال دست یافت. مردم همچنین می‌توانند ببینند که چگونه به سوالات پاسخ داده می‌شود و راه حل پیشنهادی چگونه محیط کسب و کار را بهبود می‌بخشد.


 وفاداری و حفظ مشتری

نگه داشتن افراد از طریق صفحات رسانه‌های اجتماعی با بازاریابی اجتماعی آسان‌تر می‌شود زیرا فضایی را برای تجارت فراهم می‌کند که در آن شما دائماً به طور مؤثر با خریداران در تعامل باشید. برای برقراری تعامل منظم باید از نشریات، داستان‌ها و موارد دیگر استفاده کرد.

باید توجه داشته باشید که طیف گسترده‌ای از محتوا وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند از آن‌ها برای جلب اعتماد مصرف کنندگان و تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار استفاده کنند.


انواع تجارت اجتماعی چیست؟

در اینجا انواع بازاریابی اجتماعی وجود دارد که برندها می‌توانند از آن‌ها برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال استفاده کنند.


هم اکنون لینک‌ها را بخرید

 هر برند می‌تواند محصولاتی را در نشریات یا داستان‌های خود به اشتراک بگذارد که در دسترس هستند و پیوند «خرید» دارند. این امر باعث می‌شود که مصرف کنندگان محصولاتی را خریداری کنند که در صفحه فروشگاه رسانه‌های اجتماعی یا وبسایت برند قرار دارند.

به عنوان مثال، پین های محصول Pinterest به برندها اجازه می‌دهد تا از تصاویر محصولات خود برای پیوند به خرید آنلاین استفاده کنند. کاربران می توانند این موارد را با چسباندن آن‌ها به تابلوهای شخصی خود به اشتراک بگذارند و خریداری کنند.


کلیپ های ویدئویی

در اینستاگرام، تیک تاک یا فیس‌بوک، ویدیوها به برندها اجازه می‌دهند ویژگی‌های محصول را برجسته کرده و ویژگی‌های محصول را به روش‌های مناسب‌تری بر اساس کاتالوگ محصولات خود ارائه دهند. این می‌تواند مشتریان را تشویق به خرید محصولات خود کند.


اینفلوئنسر مارکتینگ

برندها می‌توانند با افراد با نفوذ همکاری کنند، محصولات یا خدمات را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارند و مشتریان را تشویق به تعامل با وبسایت برند کنند. این شکل از بازاریابی به برندها اجازه می‌دهد تا از اعتماد روابط مشتری با افراد با نفوذ برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنند.


محتوای ایجاد شده توسط کاربر

برندها می‌توانند مصرف کنندگان را به تولید محتوای مرتبط با محصولات یا خدمات خود به عنوان یک استراتژی بازاریابی تشویق کنند. آن‌ها اغلب این کار را با راه اندازی چالش‌های محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) با هشتگ، هدایا یا نظرسنجی انجام می‌دهند. به این ترتیب مشتریان تشویق می‌شوند تا با تخفیف به سوالات پاسخ دهند.

ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط با برند توسط مصرف‌کنندگان اطلاعات بیشتری در مورد برند ارائه می‌دهد. همچنین به برندها اجازه می‌دهد تا داده‌های ارزشمندی را در مورد مشتریان خود جمع آوری کنند. زیرا این داده‌ها به برندها اجازه می‌دهد تا پیشنهادات بهتری برای مخاطبان خود داشته باشند.


خدمات بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یک استراتژی بازاریابی با رشد سریع است که در آن شرکت‌ها از اشخاص ثالث برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند و بر اساس کمیسیون به آن‌ها کمیسیون می‌پردازند.

برندها وبلاگ‌نویسان یا افراد با نفوذ را برای تبلیغ یا مشاهده محصولات خود در پست‌های وبلاگ ویژه استخدام می‌کنند. برندها در تلاش برای افزایش فروش، پیوندهایی را در نشریات قرار می‌دهند. شرکای بازاریابی نیز درصدی از فروش را از پست‌های وبلاگ دریافت می‌کنند.

 

آینده تجارت اجتماعی چگونه خواهد بود؟

همانطور که برندها سعی می‌کنند از تأثیرات همه گیر کرونا فرار کنند، باید راه‌های جدیدی برای برقراری ارتباط با مشتریان نهایی خود بیابند و بازاریابی اجتماعی یکی از راه‌های بهبود بازاریابی آن‌ها است.

آینده در حال تغییر است و برندها در همان زمان فرصت تغییر دارند. با افزایش پتانسیل درآمدی جمعیت جوان، می‌توان انتظار داشت که شاهد تغییرات بیشتری در دنیای بازاریابی دیجیتال باشیم.

البته این بدان معنا نیست که همه مشاغل موفق خواهند بود. استفاده از استراتژی های برندینگ و استراتژی های بازاریابی اجتماعی در کنار سایر عوامل موثر باعث موفقیت در بازاریابی دیجیتال می‌شود.

استفاده صحیح از اصول تجارت اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ باعث موفقیت کسب و کار می‌شود.

# e-commerce# تجارت-اجتماعی# سوشال-کامرس
دیجی‌نکست مرکز نوآوری و سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالاست. ما در دیجی‌نکست با هدف خلق و توسعه نوآوری و تکنولوژی، کارآفرینان جوان را در مسیر رسیدن به اهداف و پرورش ایده‌هایشان همراهی می‌کنیم تا با اطمینان و شتاب بیشتری گام بردارند.
تهران- میدان آزادی- کارخانه نوآوری آزادی- سوله دیجی‌نکست
جهت عضویت در خبرنامه دیجی‌نکست، ایمیل خود را ارسال نمایید
© COPYRIGHT 2024 | MADE BY Diginext