معرفی واحد برنامه های استارتاپی دیجی‌نکست

کمپ استارتاپی هوش مصنوعی دیجی‌نکست یک برنامه استارتاپی با محوریت هوش مصنوعی است که این برنامه دور بار در سال، هر تابستان و زمستان برگزار می‌شود (کمپ زمستانی و کمپ تابستانی). در مرحله اول برای شروع هر کمپ استارتاپی هوش مصنوعی ابتدا دیجی‌نکست یک فراخوان و اطلاعیه برای ثبت‌نام منتشر می‌کند. علاقه‌مندان (که عموما شامل دانشجویان و متخصصان از رشته‌های ریاضایت، آمار، علوم کامپیوتر، مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر آگاه به هوش مصنوعی هستند) برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام می‌کنند. در مرحله دوم آزمونی برگزار می‌شود و از میان شرکت‌کنندگان افرادی که بیشترین امتیاز و نمره قبولی را دریافت کردند پذیرفته می‌شوند برای مثال در اولین کمپ استارتاپی هوش مصنوعی دیجی‌نکست 700 نفر ثبت‌نام کردند که 53 نفر پذیرفته شدند. در مرحله‌ی سوم افرادی که در آزمون قبول شدند و رزومه آن‌ها تایید شد، در یک بازه حدودا دو هفته‌ای تیم می‌شوند، فرایند تیم‌سازی در دیجی‌نکست با کمک افراد متخصص و با جدیدترین متدهای گیمیفیکیشن و تحلیل شخصیت انجام می‌شود. پس از این مراحل تیم‌ها شروع به ایده‌یابی برای استارتاپ خود می‌کنند که البته دیجی‌نکست هم برای تیم‌ها ایده‌یابی می‌کند؛ البته ایده‌ها باید با محوریت هوش مصنوعی و در یکی از شاخه‌های زیر باشد: تمرکز اصلی:

البته در حین ایده‌یابی مدیران دیجی‌نکست برای تولید ایده به تیم‌ها کمک می‌کنند و سعی می‌شود مسائل و مشکلاتی را هدف بگیرند که در جامعه تکنولوژی نیاز بیشتری به آن‌ها وجود دارد. بعد از گذراندن این مرحله تیم‌ها شروع به کار کردن روی موضوع خود می‌کنند و جلسات منتورشیپ روزانه با مدیران دیجی‌نکست و دیجی‌کالا دارند، این جلسات به‌منظور استفاده از تجربیات مدیران و پیشرفت تیم‌ها است.

در پایان هر کمپ استارتاپی هوش مصنوعی یک روز Pitch Day مشخص می‌شود که در این روز مدیران شرکت‌های مختلف و دیجی‌کالا شرکت می‌کنند، در این روز تیم‌ها باید ارائه‌ای درخور برای دفاع از ایده، تیم، محصول و بازار خود آماده کنند و بتوانند موضوع و اهمیت کار خود را اثبات و مدیران را قانع کنند که کسب‌وکار پیشنهادی آن‌ها برای پیشرفت تکنولوژی اهمیت دارد.

پس از آن طی جلسه‌ای مدیران تیم‌های منتخب را اعلام می‌کنند و تیم‌ها موظف هستند NVP خود را برای روز Demo Day آماده کرده تا سرمایه‌ مورد نیاز برای ادامه فعالیت خود را جذب کنند. در طول دوره هر کمپ استارتاپی هوش مصنوعی پذیرفته‌شدگان می‌توانند از امکانات رفاهی که دیجی‌نکست در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد استفاده کنند.
به عنوان مثال :

دروه‌ها و کارگاه‌های آموزشی کسب‌وکار در حال حاضر در دیجی‌نکست چهار کمپ استارتاپی هوش مصنوعی برگزار شده و برخی از تیم‌ها موفق به سرمایه‌گذاری شدند. هدف از برگزاری کمپ‌های استارتاپی هوش مصنوعی استعدادیابی و پرورش نیروی متخصص برای بهبود و توسعه اکوسیستم استارتاپی کشور، کمک به ارتقای اکوسیستم با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا و ایجاد فضای کارآفرینی با فرهنگ‌سازی کارتیمی و کسب مهارت حل تعارض و چالش‌های موجود در هر تیم است.