هفتمیــــــــــن

کمپ استارتاپی دیجی‌نکست

(کمپ تابستان ۱۴۰۱)

دیجی‌نکست به عنوان مرکز نوآوری گروه دیجی‌کالا متمرکز بر فناوری‌های پیشرفته هر سال در دو نوبت کمپ‌ استارتاپی برگزار می‌کند. در هر کمپ استارتاپی افراد شرکت‌کننده در ابتدا تیم شده و بر روی ایده استارتاپی خود شروع به کار می‌کنند تا به محصول اولیه رسیده و از دیجی‌نکست جذب سرمایه کنند.
و اکنون در حال ثبت‌نام هفتمین کمپ استارتاپی دیجی‌نکست هستیم...

هدف از برگزار کمپ‌های استارتاپی

فناوری‌های پیشرفته (High-tech) در دو دهه گذشته، تحولات زیادی را ایجاد کرده‌اند و در این میان کسب‌و کارهایی که فناوری اطلاعات بخش مهمی از مدل کسب‌وکارشان بوده، از پایه متحول شدند. تمایل روزافزون صنایع برای استفاده از راهکارهایی بر پایه فناوری‌های پیشرفته به‌منظور بهبود فرآیندهای کاری، بهینه‌سازی فرایند تصمیم‌گیری و القا تجربه بهتر به مشتریان از دلایل توجه روزافزون به این حوزه است. در ایران نیز با گسترش استفاده از شبکه جهانی و محصولات الکترونیکی، نیاز به ارائه راهکارهایی بر پایه فناوری‌های پیشرفته بیش از پیش احساس می‌شود و پتانسیل ایجاد کسب‌و‌کارهای مبتنی‌بر تکنولوژی در حال افزایش است.

مانده تا پایان ثبت‌نام

استارتاپ های فعال دیجی‌نکست

نقل‌قولی از...

آنچه در کمپ می‌گذرد!

فراخوان ثبت‌نام

بررسی رزومه‌های ارسالی شرکت‌کنندگان

ارسال سوالات ارزیابی و بررسی آنها

مصاحبه فنی و کارآفرینی

دعوت از پذیرفته‌شدگان نهایی

تیم‌سازی

ارائه ایده‌های استارتاپی به‌روز،‌ به تیم‌ها (Reverse Pitch)

جلسات با مربی‌ها (Mentorship)

برگزاری دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان

روز ارائه تیم‌ها (Pitch Day)

روز ارائه محصول اولیه (MVP)

1 در این مرحله فراخوان ثبت‌نام در کمپ استارتاپی از طریق شبکه‌های اجتماعی دیجی‌نکست اطلاع‌رسانی می‌شود و افرادی که علاقه‌مند به شرکت در کمپ استارتاپی هستند فرم ثبت‌نام را پر کرده و رزومه خود را ارسال می‌کنند. 2 در این مرحله فراخوان ثبت‌نام در کمپ استارتاپی از طریق شبکه‌های اجتماعی دیجی‌نکست اطلاع‌رسانی می‌شود و افرادی که علاقه‌مند به شرکت در کمپ استارتاپی هستند فرم ثبت‌نام را پر کرده و رزومه خود را ارسال می‌کنند. 3 در این مرحله رزومه‌های شرکت‌کنندگان با همکاری متخصصین فنی و تجاری دیجی‌نکست و دیجی‌کالا بررسی شده و برای مصاحبه انتخاب می‌شوند. 4 در این مرحله در صورت نیاز مصاحبه فنی و کارآفرینی جهت انتخاب نهایی شرکت‌کنندگان صورت میگیرد. 5 دعوت از پذیرفته‌شدگان نهایی 6 در این مرحله پس از بررسی‌های لازم تیم سازی صورت میگیرد 7 هر کمپ استارتاپی با تیم‌سازی آغاز می‌شود که در بازه‌ی حدودا دو هفته‌ای انجام می‌شود. در این مرحله با استفاده از متدهای گیمیفیکیشن و تحلیل شخصیت افراد توسط متخصصین، شرکت‌کنندگان تیم خود را تشکیل می‌دهند. در این این نوع از تیم‌سازی تلاش ما بر این است که هر افراد هر تیم مهارت‌های مکمل داشته تا از تعارض تیمی در آینده استارتاپ آن‌ها جلوگیری شود. 8 در این مرحله ترندهای روز تکنولوژی به افراد شرکت‌کننده منتقل می‌شود تا متناسب با مباحث روز، استارتاپ خود را راه‌اندازی کنند. در واقع این مرحله ایده‌یابی نیز نامیده می‌شود. 9 جلسات منتورشیپ با متخصصین فنی و بیزنی دیجی‌نکست و دیجی‌کالا دائمی است و برخی از این جلسات از قبل تعیین می‌شود و برخی جلسات نیز به درخواست تیم‌ها برگزار می‌شود. 10 در هر کمپ استارتاپی دوره‌های آموزشی برای افراد شرکت‌کننده در نظر گرفته می‌شود. در مرحله تیم‌سازی دوره‌ها بیشتر از نوع مهارت‌های نرم است در طول کمپ بیشتر دوره‌های فنی برگزار خواهد شد، البته کارآفرینان فعال در کمپ‌های استارتاپی برای تمامی دوره‌هایی که د رآکادمی دیجی‌نکست برگزار می‌شود کد تخفیف ویژه دارند. 11 و نهایتا ارائه محصول اولیه

چرا در کمپ شرکت‌ کنیم؟

داده‌های واقعی

دسترسی به داده‌های واقعی یکی از مشکلات اصلی محققان و کارآفرینان حوزه تکنولوژی‌های پیشرفته است. در کمپ‌های استارتاپی ، دیجی‌نکست با همکاری دیجی‌کالا داده‌های واقعی مورد نیاز استارتاپ‌ها را بر حسب نیاز و با رعایت ملاحظات قانونی و حریم خصوصی در اختیار تیم‌های استارتاپی قرار می‌دهد.

فضای کاری

دسترسی و استفاده از فضای کاری دیجی‌نکست واقع در کارخانه نوآوری آزادی نیز از دیگر مزایای حضور در کمپ‌های استارتاپی است. حضور در فضای کاری پویا در کنار سایر متخصصین و استارتاپ‌ها امکان شبکه‌سازی و هم‌افزایی را برای تیم‌های استارتاپی فراهم می‌کند.

مربی‌گری تخصصی (تیمی یا فردی)

بهره‌گیری از تجربه با ارزش سال‌ها فعالیت منتورهای دیجی‌نکست و دیجی‌کالا در حوزه تخصصی فعالیت‌شان از جمله مزایای هر کمپ استارتاپی است. دیجی‌نکست به عنوان مرکز نوآوری دیجی‌کالا، بر حسب نیاز تیم‌های استارتاپی امکان دسترسی به مدیران ارشد این مجموعه را برای شرکت‌کنندگان کمپ استارتاپی فراهم می‌کند.

مشاوره مالی و حقوقی، بیزینسی

تیم‌ها بعد از ورود به بازار می‌توانند از نظر مالی، حقوقی و بیزینسی از مدیران دیجی‌نکست مشاوره بگیرند.

سرمایه

تیم‌های حاضر در کمپ استارتاپی در صورت گذراندن مراحل اولیه تولید محصول و ورود به بازار امکان جذب سرمایه توسط دیجی‌نکست را دارند.

زیرساخت

زیر ساخت‌های مورد نیاز استارتاپ‌ها مانند اینترنت، سرور و سایر نیازهای رفاهی نیز برای تیم‌های استارتاپی فراهم می‌شود.

منتورها

همکاران ما

ثبت‌نام