هزینههای استارت آپ خود را محاسبه کنید.
هزینههای استارت آپ خود را محاسبه کنید.
برای راه اندازی استارت آپ خود چقدر پول نیاز دارید؟ برای این که بتوانید درخواست وام یا سرمایه کنید، باید ابتدا هزینههای خود را حساب کنید و مدت زمانی را که طول میکشد کسب و کار شما به سود دهی برسد و بتوانید هزینه را برپردانید را نیز تخمین بزنید.
قبل از راهاندازی کسب و کار، هزینههای خود را محاسبه کنید.
کلید موفقیت در کسب و کار، آمادگی است. قبل از اینکه کسب و کار شما راهاندازی شود، باید حساب خرجهایتان را داشته باشید. اگر این خرجها را از پیش حساب کنید و برای آنها برنامهریزی کنید، آنگاه موقع راهاندازی به مشکل مالی نخواهید خورد. محاسبهی خرجها به شما در موارد زیر کمک میکند.
- تخمین زدن سود دریافتی
- تحلیل نقطهی سربه سری
- دریافت وام
- جذب سرمایهگذار
- پسانداز پول و کاهش مالیات
هزینههای استارت آپ خود را مشخص کنید.
بیشتر بیزنسها در سه دستهی کلی جای میگیریند: بیزنسهای فروش حضوری، بیزنسهای آنلاین و بیزنسهای خدماتی یا سرویسدهی.
فارغ از نوع کسب و کار شما، دستهای از خرجهای و هزینهها وجود دارند. به نگاهی به فهرست زیر تعدادی از این خرجها را درمییابید و خود نیز میتواند هزینههای مرتبط به کسب و کار خود را بر آن وارد کنید.
- هزینهی فضای کاری
- هزینهی وسایل و تجهیزات
- ارتباطات
- هزینههای آب، برق، گاز
- گواهی و مجوزها
- بیمه
- وکیل و حسابدار
- دارایی
- حقوق کارمندان
- تبلیغات و بازاریابی
- تحقیقات بازاری
- هزینهی تلبغات چاپی
- طراحی و تولید وبسایت
میزان هزینههای خود را تخمین بزنید.
به محض اینکه فهرست هزینههای خود را تهیه کردید، میتوانید میزان آن را تخمین بزنید. این فرآیند برای هر خرجی که در کسب و کار خود دارید، متفاوت است.
هزینهی برخی از موارد کاملا مشخص است. برای مثال هزینهی تهیهی مجوز و گواهی. اما هزینههای دیگر مانند حقوق کارمندان را نمیتوان به دقت تایین کرد و تنها باید به تخمین زدن آنها بسنده کرد. برای بالا بردن دقت تخمین خود، میتوانید به صورت مستقیم با فروشندگان و افرادی که خدماتی مشابه خدمات شما را ارائه میدهند، صحبت کنید یا این موارد را آنلاین سرچ کنید.
هزینههای خود را برای طرحریزی مالی آماده کنید.
هنگامی که هزینههای کسب و کار خود را در آوردید، باید آنها را به دو دستهی خرجهای ماهانه و خرجهایی که کافیست تنها یکبار برای آن هزینه کنید. خرجهایی که باید تنها یکبار برای آن هزینه کنید شامل خرید تجهیزات، طراحی لوگو، پردخت هزینههای مجوز و گواهی، و هزینههای اولیه است. شما میتوانید برای این خرجها، مالیات پرداخت نکنید. البته حسابدار خود را از این تصمیم باخبر کنید و با او در این مورد مشورت کنید.
هزینههای ماهانه، هزینههایی مانند حقوق کارمندان، اجاره و قبضهای آب و برق و گاز است. برای طرح ریزی مالی بهتره که حداقل پنج سال را درنظر بگیرید اما اگر این کار برای شما مقدور نیست میتوانید طرح ریزی مالی خود را یک ساله ببندید.
در نهایت هزینههای ماهانه و هزینههای تک خود را باهم جمع کنید؛ تا بتوانید طرحریزی مالی جامعی از کسب و کار خود ببینید.
از فرمهای محاسبهی هزینهی استارت آپ استفاده کنید.
بهتر است برای محاسبهی هزینههای معمول از فرمهای خاص استفاده کنید. این فرمها را میتوانید به مرور زمان تکمیل کنید و اطلاعاتی مانند مجموع هزینهها، چشم انداز درآمد و... را به آن اضافه کنید. بعد در صورت نیاز آنها را به شکل گزارش در بیاورید و آن را به سرمایهگذاران احتمالی خود ارائه دهید.